V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:
____________________________________________________
PHP programátor/-ka
Moravská
zemská knihovna rozšiřuje svůj tým a hledá PHP programátora/-ku, který(á) se
bude podílet na vývoji a rozvoji portálu Knihovny.cz – národní služby
pro vyhledávání v knihovních katalozích a dalších informačních zdrojích.
Co budete dělat?
- podílet se na
rozvoji systému VuFind, na kterém běží portál Knihovny.cz
- spolupracovat na
vývoji a optimalizaci webové aplikace
- pracovat s moderními
technologiemi a nástroji
Co očekáváme?
- znalost PHP,
JavaScriptu, HTML a MySQL
- zkušenosti s vývojem
webových aplikací
- ochotu učit se nové
technologie a rozvíjet své schopnosti
- preferujeme
dlouhodobější spolupráci
Co může být výhodou?
- zkušenosti s
GitLabem a OS Linux
- znalost Laminas,
PhpUnit, CSS
- znalost Docker,
orientace v Kubernetes
Co nabízíme?
- dlouhodobou spolupráci na projektu s celonárodním významem
- práci v odborném týmu v prostředí Moravské zemské knihovny
- možnost profesního rozvoje a vzdělávání
- flexibilní pracovní dobu (pevná část po-čt 8:00 – 14:30, pá
8:00-14:00)
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- firemní notebook
- výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na
stravování
- pracovní místo v útulné kanceláři (ne open space)
- termíny jsou výsledkem diskuze a oboustranné domluvy
- nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na
vzácné výjimky jako havárie nebo klíčový update)
- zaměstnanecká průkazka do knihovny
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu
ministerstva kultury
- přístup
k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek.
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | ihned, případně dle dohody |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení |
Pracovní úvazek: | plný nebo zkrácený (dle dohody) |
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 10. 4. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – PHP programátor"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
PhDr. Martin Krčál, Ph.D.
Tel.: 723 842 910
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Systémový administrátor/-ka / správce HW infrastruktury
Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.
Co u nás například budete řešit či spolupodílet se na řešení:
- výběr nástupce VMware a úspěšnou migraci
- výběr firewallu nové generace a migraci pravidel
- návrh a vytvoření nové VLAN skrz celou infrastrukturu – switche, pole, servery
- podpora začleňování AI do knihovních procesů
- řešení provozních problémů
Co očekáváme:
- znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
- přehled o tom, jak by měla vypadat podniková infrastruktura
- znalost virtualizace (VMware apod.)
- znalost správy linuxových serverů
- monitoring, řešení a prevence incidentů
- znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
- ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
- schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky, o které třeba nikdo moc neví
- selský rozum, schopnost klást otázky a „doptat se“
- komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
- analytické myšlení
- schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
- schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci- poctivé zapisování provedených změn
- zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )
Výhodou:
- zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
- znalost správy firewallu
- znalost Veeam
- zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
- znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
- znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,...
Nabízíme:
- kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
- odpovídající platové podmínky – 40.000 – 65.000 Kč dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- jazykové kurzy
- firemní notebook
- pružnou pracovní dobu
- výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
- možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
- pracovní místo v kanceláři (ne open space)
- realisticky stanovené termíny
- nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
- žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
- zaměstnanecká průkazka do knihovny
- volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | ihned, případně dle dohody |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení |
Pracovní úvazek: | plný nebo zkrácený (dle dohody) |
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců) - v případě uspění ve výběrovém řízení
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 6. 4. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – Systémový administrátor"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz, nabor-it@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Koordinátor mezinárodní spolupráce se zaměřením na anglickojazyčnou oblast (ČLC)
České literární centrum (ČLC) bylo zřízeno Moravskou zemskou knihovnou v Brně z pověření Ministerstva kultury ČR. Má za cíl soustavnou a systematickou propagaci a zviditelňování české literatury a knižní kultury v zahraničí i u nás. ČLC funguje od roku 2017.
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici koordinátora mezinárodní spolupráce se zaměřením na
anglickojazyčnou oblast.
Náplň práce:
- propagace české literatury a knižní kultury v zahraničí a
zajištění aktivit pro tuto propagaci
- koordinace kulturní spolupráce se zahraničními kulturními
institucemi cestou vzájemné kulturní výměny
- aktivní podíl na vytváření sítě zahraničních partnerů pro
mezinárodní spolupráci
- realizace agendy spojené s anglosaským literárním prostředím
(mj. komunikace s překladateli a nakladateli v ČR i v zahraničí,
zajišťování výjezdů českých autorů do anglofonních zemí, propagace českých knih
vydaných v anglickém překladu, účast na zahraničních veletrzích a
festivalech)
- zapojení do organizace českého hostování na Frankfurtském
knižním veletrhu 2026 (např. příprava textových podkladů pro propagační katalog
a webové stránky hostování)
- zodpovědnost za kvalitu a tvorbu obsahu webových stránek
CzechLit.cz
- příprava tištěných propagačních brožur ČLC
- monitoring literární scény v ČR
- monitoring knižních trendů v zahraničí, primárně v
anglickojazyčném prostředí
- monitoring vydávání překladů české literatury v zahraničí
Požadujeme:
- VŠ vzdělání
- anglický jazyk na úrovni C2
- zkušenosti s kulturním managementem a/nebo knižním marketingem
- přehled o aktuální české literatuře a kultuře
- přehled o českém a evropském knižním trhu a literárních trendech (s důrazem
na anglickojazyčné prostředí)
- samostatnost a proaktivní přístup
- připravenost realizovat časté zahraniční
služební cesty
Výhodou je:
- bilingvismus (čeština – angličtina) a
další jazyk
- znalost fungování knižního trhu a
nakladatelské praxe v mezinárodním kontextu
- zkušenosti s přípravou tištěných materiálů
a podkladů pro tisk
- zkušenosti s webovými systémy pro správu
obsahu (CMS)
- přehled o profesionálech se zaměřením na
export české literatury (překladatelé, literární agenti, nakladatelé ad.)
Nabízíme:
- Kolektiv dvou set lidí, profesionálů,
kteří mají svou práci rádi
- Zázemí
významné kulturní organizace v ČR
- 5
týdnů dovolené
- 3
dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
- Jazykové
kurzy
- Výhodný
mobilní tarif, příspěvek na stravování
- Volný
vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
- Přístup k 4,5 milionům knih
a knihovních jednotek
Pracoviště | Praha |
Předpokládaný nástup: | ihned, případně dohodou |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení |
Pracovní úvazek: | 1.0, tj. 40 hod./týdně |
Platová třída: | 10. platová třída dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p. + osobní ohodnocení |
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis s přehledem projektů, na kterých jste pracoval/-a
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 4. 4. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – ČLC"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
Andrea Drdáková - personalistka
Tel.: 541 646 112
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Administrátor/-ka pro veletržní oddělení
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici
Administrátora/-ky pro veletržní oddělení, který(á) bude podporou týmu pro
přípravu kulturních aktivit a doprovodných kulturních programů v rámci
mezinárodních knižních veletrhů.
Náplň práce:
- administrativní podpora a asistence týmu pro
přípravu kulturních aktivit a doprovodných kulturních programů v rámci
mezinárodních knižních veletrhů (MKV)
- příprava podkladů a analýz pro fungování
celého týmu
- zajištění servisu pro realizaci autorských a
kulturních pořadů (příprava smluv, zajištění ubytování a dopravy na místo
konání akce, koordinace termínů, apod.)
- příprava podkladů pro vyúčtování zahraničních
služebních cest
- aktivní účast na veletrzích v zahraničí
- vykonávání různorodých administrativních prací
podle obvyklých postupů nebo rámcových instrukcí ve spolupráci
s ekonomickým odborem, personalistou a právníkem zaměstnavatele
- zodpovědnost za sklad veletržního oddělení
- další činnosti dle pokynu nadřízeného
Požadujeme:
- minimálně
SŠ vzdělání
- znalost
anglického jazyka slovem i písmem min. na úrovni C1, němčina výhodou
- kladný
vztah k administrativě, do které Tě zasvětíme (základní orientace ve
smlouvách, poptávkových řízeních, soutěžích apod.)
- schopnost
převést své kreativní představy a plány do čísel (zodpovědnost za
sestavení rozpočtu a jeho čerpání)
- výborné
komunikační a organizační schopnosti
- samostatnost
a spolehlivost
- schopnost
práce v týmu
- chuť
cestovat do zahraničí
- technické smýšlení
a představivost i zkušenosti z veletržní praxe výhodou
Nabízíme:
- Kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří
mají svou práci rádi
- Zázemí významné kulturní organizace v ČR
- 5 týdnů dovolené
- 3 dny indispozičního volna po roce trvání
pracovního poměru
- Jazykové kurzy
- Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
- Volný vstup do vybraných kulturních institucí
rezortu ministerstva kultury
- Přístup
k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště | Kounicova 65a, Brno |
Předpokládaný nástup: | ihned, případně dohodou |
Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení, nejdéle ale do 30.6.2027
|
Pracovní úvazek: | 1.0, tj. 40 hod./týdně |
Požadované
materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a
kontaktních údajů
- Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
- Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
- Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona
č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
Výše uvedené materiály doručte
osobně nebo zasílejte emailem do 6. 4. 2025 na adresu:
Andrea
Drdáková - personalistka
Moravská
zemská knihovna v Brně
Kounicova
65a, 601 87 Brno
Obálku
označte heslem: VŘ – administrátor/-ka veletrhy
Email: andrea.drdakova@mzk.cz
Bližší informace o
pracovní pozici:
Mgr.
Andrea Drdáková
Tel.:
541 646 112
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní
kandidáti a kandidátky.
____________________________________________________
Kontakt na personalistu MZK
Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112